lördag 16 december 2006

mig?

I min förra blogg, kändes det som om jag direkt försökte få fram så mycket information om varför jag bloggade eller vad jag ville få ut av bloggen. Slänga värderingar och statements i ansiktet på folk. "Här har ni mig", lixom..
Detta i sig är ganska motsägelsefullt, för jag avskyr oftast kategoriseringar. Placerandet i fack och att tillhöra bara en grupp. (Hatar oxå när det alternativa/det som är anti blir fashionabelt "rätt").

Jag målade in mig själv i ett hörn, och skrev plötsligt inom ramar jag INTE gillade, men som jag själv skapat (så typiskt mig.)
Inom dessa ramar blir det svårt att erkänna svagheter. Man blir den man från början utgivit sig för att vara, och förmår sig inte att gå utanför det. Det kändes oerhört opersonligt.
Därför tror jag att mitt syfte är att ta det lite peu à peu. Inte spy ut allt jag vill vara eller delvis är.

Men..
Jag är motsägelsefull och kanske svårplacerad ibland. Like it. Or not.

Inga kommentarer: