söndag 17 december 2006

skadade sinnen

Tomten för mig var väl som för de flesta barn. Någon man slutade tro på i en viss ålder, men som fortsatte vara lite rolig ändå.
(Eller iofs..efter att ha bott o varit mycket i andra länder så ville jag nog fortsätta tro att det där helgonet de firar runt den 25:e åtminstone har existerat).
I alla fall..
Läste någonstans att tomten är en pervers gammal gubbe. En tjock gubbe med skägg, små pliriga ögon som bjuder barnen på presenter kan väl inte vara snäll, eller?
Jag tycker det är synd. Att ens ett uns i ens egen hjärna ska behöva tänka de tankarna. Att detta samhälle blivit så jävla pedofiliserat.
Det var inte många årtionden sedan barn och vuxna kunde vistas tillsammans utan att man lixom tänkte "pedo-varning"..
Såg en gammal rolig sjuttiotalsbarnfilm häromdagen. Skitsöt och verkligen helflummig. Men kom på mig själv med massa tankar som "ska den gubben verkligen säga så till den lilla dockan..?" "ska hon verkligen följa med honom ut i skogen?" med mera med mera..

Vem är det som blivit skadad egentligen..? Filmerna gjordes under en tid då vi inte reflekterade på samma sätt över fenomenet pedo..under en tid då media inte bombaderade oss med skrämselpropaganda och skit varenda eviga dag..Våra sinnen var friskare. Jag vill verkligen inte titta snett om jag ser en man som leker med sin dotter i lekparken!

Samma med tomten..låt oss lämna honom ifred. Jag är säker på att han i så fall gör detsamma med oss.

Förresten..borde inte H&M tänka över sin produktion ganska rejält? Ett sådant företag med den omsättningen har ju verkligen makten att förändra synen på pissiga villkor, få oss att vilja ta bort barnarbete med mera..?

OBS. Bruden på bilden heter Jenny och är ihop med skojjaren Jim Carrey. Hon är typ 34 år gammal och får göra vad hon vill.

Inga kommentarer: