söndag 14 januari 2007

alkohol förenar

Idag har jag rensat grejjer minsann. Slänga sitt liv i en grön kontainer kräver kyla och beslutsamhet. Men ganska skönt i efterhand..
Har tackat nej till inredningsprylar, lampor, textilier med mera från Mulberry, Ralph Lauren och diverse andra korrektheter till förmån för: kaffetermos i leopardtyg (och silver), sjuttiotalsliknande elvisp och en helt vanlig bryggkaffemaskin (nej hade ingen, dricker espresso och Lidl-snabbkaffe). Och massa fina ljusstakar. Kul och moget. Kände mig inte helylle idag. Min lägenhet ska vara JAG JAG JAG. Och tro mig, det är ett sant nöje att se Louis Vuitton-väskor landa i en grööööön kontainer.
Sedan åkte jag tåg. Rubriken ovan är ganska given men en annan sak: påsen. Systembolagetpåsen. Den förenade pundare, a-lagare med spoiled brats och familjen lagom mittemellan. ALLA hade den. Typ. Tänk så är det inte med ICA-påsen. Alkohol förenar. Påsen gör oss alla lika (aaaa vad jag är trött..sorry..)
I alla fall. Sitter här och väntar på en orkan. Haha..nja. Tror vi klarar oss (denna gången oxå......)
Valde i alla fall att inte gå ut ikväll. Mamma blev glad för hon skickade ett sms om att man inte ska gå ut när det kan komma en orkaaaan. Men det var inte därför. Första kvällen på länge jag fick lov att vara ego och inga måsten. Utnyttjas till fullo. Utan alkohol men med påsar. Som symbol.
Tjohej.

Inga kommentarer: