onsdag 3 januari 2007

(mer)

(lite vidare på föregående inlägg..) i och med att mode blivit rumsrent och något som plötsligt rör gemene man (bl.a. p.g.a. internet), så får de stora kedjorna (som ex kappahl) en mycket större press på sig (ang. artikeln i svd). de måste tänka mer "i tiden" och snitt o sånt än de tidigare gjort. trots att de fortsätter producera kläder som är långt ifrån trendsättande eller nyskapande.
summan av det är ju att när allt går åt samma håll, när alla plötsligt kräver lite mer av sitt plagg, suddas skillnadena och begreppen mellan mode och icke-mode ut. jag tror skapandet tar stryk av att differenserna är luddiga, men å andra sidan blir det enklare att rebellera emot. motreaktionen växer, får fäste och kan till slut slå. cyklernas gång..

1 kommentar:

♥m♥ sa...

ja, krossa kategorierna som slaviskt följs (för gothare är oxå rätt snobbiga inom sin genre..) och följ era hjärtan, säger jag. ge mig en vacker värld! NU! :-)